#Topteam
Beschrijving van de vorming
Agressie op het werk komt jammer genoeg vaak voor. Vanuit jouw oogpunt wil je mensen helpen en dat staat haaks op de agressie vanuit de hulpvrager of de familie. Dat is voor de hulpverlener moeilijk te begrijpen. We proberen tijdens deze vorming agressie bespreekbaar te maken en bekijken ook de eigen reactie op agressief gedrag.
Inhoud en aanpak van de vorming
- Inhoud:
Duidelijk onze mening zeggen tegen collega’s en onze emoties tonen, voor onze rechten, belangen en behoeften opkomen, durven weigeren zonder er schuldgevoelens over te hebben, luisteren en rekening houden met de gevoelens van de andere. We zoomen tijdens deze vorming in op wat het ons moeilijk maakt, wat ons kan helpen om professioneel samen te werken en hoe we vorm kunnen geven aan onze communicatie t.o.v. collega’s.
- Je leert hoe je het werk voor jezelf en jouw collega’s aangenamer kan maken
- Je leert dit samen als groep aanpakken en elkaar motiveren
- Je krijgt inzicht in je eigen moeilijkheden om te communiceren
- Je krijgt inzicht in de werkattitude van jezelf en van collega’s
- Je leert communiceren vanuit de IK-vorm
- Je leert dingen bespreekbaar maken op een teamoverleg
- Aanpak
- Deze opleiding biedt, aan de hand van een theoretisch kader en verschillende cases, inzicht in succesvol samenwerken.
- Bij deze vorming is er ruimte voor persoonlijke inbreng, inbreng vanuit het team en reflectie.
Medewerkers uit de zorgsector.
Dagdeel van 3 uur of 4 uur
Optioneel een terugkomdag voor evaluatie en bijsturing van 3 uur of 4 uur
Min. 7 deelnemers
Max. 20 deelnemers
Al onze vormingen worden op maat aangeboden en we spelen maximaal in op individuele vormingsbehoeftes. Heb je vragen of wil je bepaalde thema’s extra in de verf zetten, neem dan contact op via hello@lv8.be Liever een digitaal overleg? Dan bekijken we zo de vormingsvraag en overlopen we samen de mogelijkheden.
Offertes zijn altijd gratis.